با پرکاربردترین نرم افزار های تهویه مطبوع آشنا شوید

با پرکاربردترین نرم افزار های تهویه مطبوع آشنا شوید
تاریخ:
۲۳ تیر ۱۴۰۰
همانطور که میدانید یکی از زیر شاخه های مهندسی مکانیک ، تاسیسات و تهویه است  و مانند تمام رشته و گرایش های مهندسی برای ورود به بازار کار هم نیاز به دانش آکادمیک است و هم کار با نرم افزارهای مرتبط با این شاخه .
یکی از الزامات برای استفاده از این نرم افزارها داشتن دانش و آگاهی در حوزه تاسیسات است بنابراین زمانی می توان از آن ها به درستی استفاده کرد که کاربر نرم افزار تحصیلات تخصصی در این زمینه داشته باشد.در این مقاله شما را با چند نرم افزار معتبر و کاربردی در صنعت تاسیسات و تهویه مطبوع بیشتر آشنا می کنیم.

نرم افزار Carrier HAP  


HAP یکی از پرکاربردترین نرم افزارها در حوزه تهویه تا به امروز می باشد چون می تواند با وارد کردن اطلاعاتی صحیح از ساختمان، میزان بار گرمایشی و سرمایشی مکان مورد نظر را به شما بدهد.


 

امکانات نرم افزار Carrier


محاسبه بار کلی ساختمان
محاسبه لوله های سیال
انتخاب و محاسبه ظرفیت دستگاه های موردنیاز
انتخاب کنترل کننده های مناسب سیستم
کنترل اطلاعات مربوط به واحدهای گرمایشی و سرمایشی

نرم افزار Revit


نرم افزار رویت یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی ساختمان است که در زمینه های مختلفی همچون معماری،مکانیک و تاسیسات،برق کاری استفاده می شود.
این نرم افزار قابلیت این را دارد که عناصر مد نظر طراح را به صورت سه بعدی در اختیار کاربر قرار دهد.
امکانات نرم افزار رویت
 

امکانات نرم افزار Revit


روند طراحی در نرم افزار رویت
برای طراحی در این برنامه، شما ابتدا حجم کلی ساختمان را رسم می کنید و سپس به آسانی عناصر ساختمان ( دیوار ها، ستون ها، درب ها، پنجره ها و … ) رسم می کنید.
ترسیمات در نرم افزار رویت
با کمک این نرم افزار کار ترسیم شما بسیار راحت است چون که شما با کمک این نرم افزار با انتخاب تراز هر طبقه، نقشه ای دو بعدی از عناصر موجود بر مبنای مقیاسی که تعریف کرده اید در اختیارتان قرار می گیرد.
جداول مقادیر و برآورد ها نرم افزار رویت
یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد این نرم افزار بحث متره و برآورد پروژه می باشد .
مستند سازی برنامه رویت
برای انضباط در آلبوم نقشه ها می توانید استاندارد شرکت خود را برای چیدمان شیت ها و ضخامت خطوط و مقیاس های نقشه ها لحاظ کنید .
تبادلات در نرم افزار رویت
ارسال و وارد کردن فایل های اکثر نرم افزارهای کاربردی مهندسی معماری به این برنامه از قابلیت های منحصر به فرد این محصول شرکت Auto desk است.
تحلیل انرژی در نرم افزار رویت
یکی از مهم ترین ویژگی های این نرم افزار این ست که شما قادر هستید مدل ساختمان خود را از نظر دریافت و ذخیره انرژی برای رسیدن به شرایط ایده آل تجزیه و تحلیل بکنید.
تصاویر سه بعدی در نرم افزار رویت
گردش مجازی در نرم افزار رویت

نرم افزار سایزینگ کانال Ductsizer 


به کمک این نرم افزار قدرتمند می توانید به راحتی سایز کانال های تهویه را به دست آورید. با وارد کردن CFM مورد نیاز عبوری در کانال و همچنین افت فشار کانال با توجه به نوع کانال انتخابی نرم افزار میزان حجم هوا را برای شما محاسبه می نماید.
سپس با وارد کردن طول کانال مورد نیاز، عرض کانال برای شما نمایش داده می شود. این نرم افزار برای چک کردن سایز کانال هایی که از طریق جداول محاسباتی به دست آمده بسیار مفید و سریع می باشد. ما این نرم افزار قدرتمند را به تمامی مهندسان تاسیسات که در زمینه طراحی و انتخاب کانال توزیع هوای تهویه از طریق هواسازها، ایر واشرها، کولر های آبی و یا کانال های اگزاسست فعالیت دارند پیشنهاد می کنیم.
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
           _____         ___ 
          / __  \       /   |
__      __`' / /' ___  / /| |
\ \ /\ / /  / /  / __|/ /_| |
 \ V  V / ./ /___\__ \\___  |
  \_/\_/  \_____/|___/    |_/
                             
                             
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
انواع سیستم های تهویه و انتقال هوا
 ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

انواع سیستم های تهویه و انتقال هوا

تهویه به معنای تامین هوا با کیفیت مطلوب و بعضا شامل بارهای حرارتی و برودتی مورد نیاز یک فضای مشخص است که تاثیر مستقیم بر شرایط آسایش و بهداشت انسان دارد. انواع سیستم‌های تهویه را می‌توان به سه دسته مکشی یا استخراجی، تهویه دمشی یا فشاری و حالت سوم تهویه دمشی-مکشی که تلفیقی از دو سیستم قبل است ...  ادامه مطلب 
سیستم برق خورشیدی خانگی و محاسبه ی تقریبی هزینه آن
 ۱۹ دی ۱۴۰۰

سیستم برق خورشیدی خانگی و محاسبه ی تقریبی هزینه آن

خورشید به عنوان یک منبع بی پایان انرژی می تواند حل کننده مشکلات موجود در زمینه انرژی و محیط زیست باشد . متاسفانه انرژی ارزان و سود بانکی بالا هر دو باعث می شود که هزینه کردن در سیستم برق خورشیدی در کشور ما مقرون به صرفه به نظر نیاید در صورتی که در دراز مدت این سیستم ها بسیار مقرون به ...  ادامه مطلب 
انواع کانال کشی داکت اسپلیت
 ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

انواع کانال کشی داکت اسپلیت

داکت اسپلیت جزو  یکی از پرکاربردترین تجهیزات تهویه مطبوع در محیط های مختلف خانگی، اداری،تجاری ،رستوران ها و ...می باشد. داکت اسپلیت همانند یک سیستم اسپلیت دیواری از یک جز داخلی به نام هواساز و از یک جز خارجی به نام کندانسور  تشکیل شده است که از طریق لوله های داخلی سیستم بهم متصل شده اند. کانال ...  ادامه مطلب